sobota, 13 listopada 2010

Ciężkie początki.

Witam wszystkich na blogu, będę tu poruszał wszystkie tematy związane w jakiś sposób z barmaństwem.
Mimo że mój staż za barem nie jest duży, trochę ponad pół roku i to dorabiając, to postaram się pisać o rzeczach które mogą interesować wszystkich pracujących za barem, tych którzy dopiero zaczynają, jak i tych którzy mają już jakieś pojęcie o tym zawodzie. Na samym początku ostrzegam że żaden ze mnie poeta ani mistrz stylistyki, chcę po prostu pisać o tym co jest moją pasją ;). Będę zamieszczał swoje przemyślenia na temat kultury picia w Polsce, postaram się pisać o wszelkich nowościach ze świata alkoholu i gastronomii, co jakiś czas będą się pojawiać moje pomysły na koktajle.


Dziś podaje przepis na koktajl który nazwałem Passiflora, jest to typowy Medium Drink:
  • 50ml Sobieski Grapefruit
  • 15ml Soku cytrynowego
  • 120ml Soku jabłkowego
  • 30ml Soku pomarańczowego
  • 20ml Puree Monin Passion Fruit
Wszystko shakerujemy, garnir wykonujemy z cytryny i czerwonej mareski lub części pomarańczy. Podajemy w szklance do longów.

Przy okazji, jestem ciekaw czy ktoś zna jakieś sprawdzone drinki na soku/syropie czy czymkolwiek o smaku melona? Proszę pisać w komentarzach.


Podstawowa powinność barmana to rozweselanie gości, a nie upijanie ich alkoholem.

1 komentarz:

  1. Liquier melonowy + sok jabłko + wodka = proporcje wedle uznania, mozna zamiast soku dac apple sour liquier i sok pomaranczowy.

    OdpowiedzUsuń